Dag 130 t/m 133 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Seb en Yvette Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 130 t/m 133 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Seb en Yvette Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 130 t/m 133

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Seb en Yvette

11 Juli 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Om eerlijk te zijn weten we niet precies meer hoe alles is gegaan in Bangkok. Dus sorry voor eventuele fouten, ik probeer jullie een zo goed mogelijk idee te geven van onze dagen!

Dag 130 Vandaag hadden we WEL een actieve dag voor de boeg. Grand Palace en alles eromheen stond op het programma. Ik had natuurlijk netjes een lange broek aan en een sjaal mee om mijn schouders te bedekken. Toen we daar aankwamen zagen we dat dat niet mocht. Je moest per se een t-shirtje aan, ook mannen moesten lange broek en lange mouwen aan. Wat normaal gesproken niet gewoonlijk is voor mannen in tempels en heiligdommen. Dus dan maar in de rij sukkelen om t-shirtjes te huren en voor Sebas een broek. Achteraf bleek natuurlijk dat ik een mannenshirt van de rekken had gepakt. Kan je je al voorstellen hoe sexy ik eruit zag? Ahum. Gekleed en wel gingen we naar de ticket verkoop. Pfoeee, 500 baht. Dat is toch wat duurder dan we verwachtten! Maar je kan natuurlijk niet naar Bangkok gaan zonder naar the Grand Palace te gaan. Kaartje gekocht en naar binnen. Om het kort uit te leggen het waren een hoop 'ooeehhhh' en 'aaaahhhsss' bij alle mooie tempels en gebouwen. Sommige delen waren alleen in het weekend open en helaas helaas voor ons, het was geen weekend. Ook in het Grand Palace hebben we een paar ''voor en na'' foto's kunnen maken van een aantal jaar geleden en nu. Erg leuk! Toen we eenmaal het verplichte rondje hadden gelopen gingen we nog snel een museum in. (Was inclusief bij onze ticket dus wij als gierige Nederlanders doen natuurlijk alleen alle gratis dingen). Haha! The reclining boeddha hadden we al gehad dus dan maar een andere weg volgen om zo veel mogelijk dingen te zien. Eerst naar de andere kant van de rivier waar een paar tempels stonden. Erg goedkoop boottochtje om aan de overkant te komen. Daar kwamen weer aardig wat herinneringen naar boven zetten. Hier verkopen ze ontzettend veel vissenvoer en brood, en als je dat in het water gooit dan zie je bijna geen water meer zoveel vissen zwemmen en vechten er om het eten. Daar een kleine tempel binnen geweest en Sebas is nog aan de praat geraakt met een groep lokale meiden. Hierna hebben we een taxi gepakt naar de scherven tempel. Ook hier was het weer tijd voor een voor en na foto's. Ook aardig wat spring foto's gemaakt. Zal er vast vermakelijk uit hebben gezien. Helemaal naar de top van de scherven tempel geklommen en van het uitzicht genoten. Na de scherven tempel hebben we de boot weer terug gepakt en een tuktuk naar de golden mountain. EINDELOOS veel trappen gelopen om naar de top te lopen. Het uitzicht was het zeker waard. Langs alle trappen naar boven stonden allerlei bellen die je moest luiden, zal vast wel geluk brengen dus waarom niet? Hierna wilden we natuurlijk een gratis tuktuk terug naar ons hotel hebben, maar hooo, dit ging even fout. Je moet namelijk verplicht een aantal minuten binnen zijn voordat je tuktuk gratis is. Dit keer was het een tourist information. Ik wilde oprecht informatie hebben over Kanchanaburi hebben, maar mevrouw achter de balie werd een beetje agressief en begon tegen me te schreeuwen. Toen werden we de tent uitgezet en daar was onze tuktuk driver niet heel blij mee. In plaats van ons bij ons hotel af te zetten werden we er 10 straten vanaf afgezet. Pfft. Avondeten en naar bed naar bed. (in onze super kleine bloedhete kamer huhu)

Dag 131 Voor vandaag hadden we een tour geboekt! Namelijk the floating market tour. Eerst een paar uurtjes in de bus zitten voordat we er waren. Bij the floating market een klein bootje gehuurd en daarmee de kanalen af. Overal kleine bootjes met vrouwtjes die je dingen proberen te verkopen. Sommige bootjes zitten helemaal volgestouwd met spullen. Dat dat nog blijft drijven?! Langs de kant van het kanaal zijn ook allemaal winkeltjes waar je dingen kan kopen. De enige manier waarop je dus naar die markt kan is met een bootje! Vandaar de naam: FLOATING market! Na de bootrit nog even eromheen gelopen om zo veel mogelijk te zien. Daarna gingen we met een boot met motor de grotere kanalen af. Erg leuk om te zien, maar we hadden precies de slechtste plekken uitgekozen. We werden helemaal nat van het omhoog spetterende water! Gat-ver-damme, er drijft overal afval in en we zagen ook nog een opgezwolle dode rat in het water drijven. En vervolgens drie meter verder is een man zich aan het wassen.. ahum. Hierna gingen we alweer terug naar Bangkok, de rest van de dag hebben we een beetje gegeten, geluierd en gechilld. Ook hebben we een ticket geboekt richting Kanchanaburi. Heb er zin in!

Dag 132 Erggg vroeg de wekker gezet om optijd de bus te pakken. Kanchanaburi is gelukkig niet heel ver rijden, na twee uur op elkaar zitten in een minivan waren we er. Backpacks op en richting een hotel lopen. Binnen twee minuten stond het zweet ons op het voorhoofd en dat is nog zacht uitgedrukt. EINDELOOS gelopen voordat we eindelijk een hotel hadden gevonden. Erg goedkoop en met een mooi uitzicht op de rivier. En even later kwamen we erachter waarom het zo goedkoop was... De wc had geen normale doortrek systeem, nee nee, het was emmer/schepje werk.. Hmmm top! Nou ja, we zitten prima, het is nog vroeg en de dag kan beginnen. We huurden gelijk een scooter en gingen opweg naar the Tiger Temple. Een bekende temple in Thailand waar je tijgers mag aaien! Jammer genoeg had niemand een goede kaart voor ons dus maar met een paar aanwijzingen op zak richting the tiger tempel. Jammer genoeg waren we dus fout gereden en moesten we aan aantal keer terug. Toen we het EINDELIJK gevonden hadden bleek je geen sjaal om te mogen om je schouders te bedekken en omdat Sebas niet van shirt wilde ruilen waren we voor niks gekomen. Hmm, dan komen we morgen maar weer terug. De man daar gaf als tip om naar Death Railway te gaan dus daar gingen we naartoe scooteren. Gelukkig vonden we dit wel in 1 keer. We zetten de scooter neer en liepen langs het spoor in de richting van een grot. Op een gegeven moment hadden we geen andere keuze dan over het spoor te lopen. Het spoor liep over het water langs een steile cliff dus als er eventueel een trein aan zou komen.... "Pinda liep langs spoorwegbaan, daar kwam laatst een treintje aan. Pinda keek niet uit helaas, TOET TOET TOET, pindakaas!'' Halverwege het spoor kwamen we de grot tegen, daarbinnen was helemaal niemand! Erg indrukwekkend en heel veel vleermuizen. Het werd al aardig laat dus hierna besloten we een eind aan onze dag te breien en weer naar huis te scooteren (Gelukkig dit keer wel in een keer goed.) Voordat we bij ons hotel aankwamen zijn we nog even langs Brigde over river Kwai gegaan. Erg mooie foto's kunnen maken (onderandere voor en na foto's) met zonsondergang. Nu was het toch echt tijd voor een lekkere maaltijd!

Dag 133 Scooter nog voor een paar uurtjes extra gehuurd en geschikte kleding voor de tempel mee. De tijgertempel is alleen van 12 tot 3 open dus we gingen eerst naar Hell Fire Pass. Een van de meest heftigste plaatsten van 'Death Railway'. Tijdens de WWII wilden de Japanners een spoorlijn bouwen en bij Hell Fire Pass zat een grote 'berg' in de weg. In plaats van een tunnel te maken (wat langer zou duren) besloten ze de berg uit te hollen zodat er een spoor gelegd kon worden. Hiervoor werden o.a. oorlogsgevangenen voor gebruikt. Het is ongelooflijk hoeveel indruk zo een stukje geschiedenis op je maakt. De omstandigheden waaronder die mensen moesten werken, en als ze niet dood gingen door de omstandigheden dan wel door hun guards. Ik ben er nu twee keer geweest en elke keer weer word ik er stil van. Ze hadden er ook een mooie audio guide waardoor we veel te weten zijn gekomen.
Na de Hell Fire Pass zijn we op de scoot scoot verder gegaan richting de tijgers. Gekleed (lange mouwen en lange broek voor mij) en wel gingen we naar binnen. We begonnen met een baby tijger daarna volgde de grootste bakbeesten om mee op de foto te gaan. Flits uit, geen felle kleuren en hand in hand met een begeleider werd je naar de tijgers gebracht terwijl een andere begeleider je foto's maakte.
Er werd onder het wachten een oproep gedaan voor een extra 'voorstelling' waarbij WIJ degene zouden zijn die in een kooi opgesloten zouden worden. Omdat we toch al met geld aan het smijten waren EN geen schema hadden besloten we mee te doen. Nadat we kort moesten wachten en we met 8 mensen overbleven werden we het verblijf in gestuurd. Er werd een kooi om ons heen gebouwd en de tijgers werden los gelaten!
In het water spelen, met de begeleiders spelen en achter speeltjes aan (het zijn net katten). Die kooi waar we in zaten stelde niet veel voor en we kwamen er al snel achter dat ze die hoogte makkelijk zouden kunnen springen. Super mooie foto's kunnen maken!
Het werd al aardig laat en met super honger weer op de scoot scoot naar huis. Onderweg een geel PAS OP bord gezien.. voor olifanten! Bij ons hostel een maaltijd naar binnen geschoven en toen snel in de air-co naar bed.

Yvette
P.s. super SOLLYYY voor de late verslagen, we hebben het ergggg druk gehald!

• 30 Juli 2013 - 09:14

Michel:

Yvette en Seb, al lang weer thuis natuurlijk, maar ik was m'n email inbox aan het opruimen en toen kwam ik deze link nog tegen. Even weer gelezen (had ik al gedaan), maar ik zag dat ik nog niet had gereageerd!!!!
    Het was weer eens een leuk verhaal. Ik heb intussen al vele foto's gezien en een aantal minuten video, maar er zijn nog vele verhalen te vertellen en ik zou graag jullie samen een keer horen vertellen wat jullie hebben beleefd naast de zaken die jullie in de reisverslagen hebben opgenomen. De kleine dingen die nu pas boven komen. Ook de verslagen van de laatste dagen, gaan jullie die nog maken? Erg lastig omdat je nu al weer in een ander ritme zit en al (bijna) vooruitkijkt naar jullie studies :(

Groetjes, Michel