Dag 18 en 19 FOZ DO IGUACU. - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Seb en Yvette Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 18 en 19 FOZ DO IGUACU. - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Seb en Yvette Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 18 en 19 FOZ DO IGUACU.

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Seb en Yvette

04 Februari 2013 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Dag 18:
Vandaag was weer een residag, en niet zo een beetje ook. De busreis van Curitiba naar Foz do Iguacu is namelijk 12 uur. Maar super chille bus met air-co dus het was prima te doen. De pizza van gisteren nog lekker opgepeuzeld samen met een lading koekjes. Het was al vrij laat toen we aankwamen in Foz de Iguacu dus het eerste beste hostel ingedoken. Erg vies kamertje, en aangezien mijn "mummy slaapzak geval" gestolen is had ik geen andere keus dan heeeerlijk in dat bed te gaan liggen.

Dag 19:
De volgende ochtend lag er ook een halfdode spartelende kakkerlak onder Seb zijn bed. Ben blij dat we gaan verkassen. Rugzakken achter gelaten in het hostel zodat wij de dam kunnen bezoeken.
Bij de tourist information gekeken welke bus we moesten hebben, erg ingewikkeld. Toen hebben we blijkbaar de verkeerde stop gepakt en uiteindelijk hebben we twee keer moeten betalen om `in het systeem´ te komen. Bij de dam kaartjes gekocht en de konden gelijk met een tourbusje mee.
Erg indrukwekkend. De Itaipu dam is de een na grootste dam ter wereld in omvang, maar qua energieproductie de grootste. Hij levert 19% van de eletriciteit van Brazilië en 90% van Paraguay. Hiij is ook een van de 7 moderne wereldwonderen. Van alle kanten kunnen bekijken onderandere erbovenop gereden.
Na de dam besloten we dat we zo dicht bij Paraguay zijn, waarom gaan we er dan niet even heen? Dus we zijn de Panama overgestoken en hebben een stempel laten zetten in ons paspoort. Om daarna gelijk weer terug te gaan naar Brazilë. Stortbui op onze kop gehad en alsof je niet genoeg plakte van de zonnebrand en zweet kwam dit er ook nog bovenop. Drijfnat in een overvolle bus tussen de dikke brazilianen staan schuren. Hmm genieten. Tijd om naar Argentinië te gaan.

En omdat we Brasilll uit zijn komen hier MIJN irritaties:
Ok ok, ten eerste en voor mij het ergste. WAAROM spreekt potverdrie niemand Engels. Pfoe, als ik Seb niet had... Ik voel me een verschrikkelijke loner ( ik spreek geen Spaans) . Zo moeilijk is het toch niet om een beetje Engels te leren?
Ja, en nu: wat zijn dat voor beweringen dat Brazilianen mooie mensen zijn? Als er ergens gruwelijk lelijke mensen zijn dan is het hier wel. Groot deel is ook gewoon misvormd.. De enige mensen die eventueel een beetje mooi zijn zijn de jongeren. Maar na puberteit lijkt het ook bergafwaarts te gaan. De Brazilianen zijn namelijk verschrikkelijk dik. En niet de Nederlandse term van dik, waarbij elk vetje al wordt gelabeld als ´fatsig´maar echt DIK. Obesitas dik.
Daarbovenop komt nog dat ze asociaal zijn, niet willen helpen, je bijna aan de kant gooien als dat beter uitkomt voor hen en vooral niet opstaan voor de oudere, zwakkere, zwangere, enzovoort.
Nu even over de taal. Portugees. GATVERDAMME, als er een taal is die lelijk is, is het deze wel. Groot deel lijkt het op de kreukende geluiden van kakkende mensen, en de andere helft van de tijd is het binnenmonds. Hoe het voor ons klinkt: DJHUH NHADH. (uitspraak: persend)
Deze lelijke mensen boffen wel met zo een mooi land, en dan bedoel ik alleen de natuur, want architectuur is 3x armoedig. Het idee is: Niet denken maar bouwen en laten vervallen.

• 06 Februari 2013 - 21:30

Saskia Sommer:

Hoi Yvette,

Als je in Buenos Aires komt probeer dan gerust even contact op te nemen met Guillermo. Hij spreekt engels hoor en dan leg je nog even uit dat je ons kent en het zusje van Eveline bent!
    Kan altijd gezellig zijn als hij tijd heeft!
    Veel plezier daar en als je hem ziet geef hem een knuffel van ons!

Groetjes,
    Saskia en Jules

• 10 Februari 2013 - 10:44

Do:

Hahaha yvette dit geklaag... ik zou zeggen wees er blij mee.. liever een loner in brazil, dan een groepsdiertje in t sneeuwende nederland