Dag 15 t/m 17 Curitiba - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Seb en Yvette Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 15 t/m 17 Curitiba - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Seb en Yvette Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 15 t/m 17 Curitiba

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Seb en Yvette

04 Februari 2013 | Brazilië, Curitiba

Eindelijk weer even tijd voor een verslag. En na het verslag ga ik even mijn irritaties uitbrengen over Brazilie. Het is jouw keus om verder te lezen. MWUAHHA.

Dag 15:
Vandaag was dus de dag dat we naar Curitiba zouden vertrekken. Ik was nogsteeds ziek zwak en misselijk dus wat is dan de oplossing?: ja, jezelf voorproppen met pillen. We hadden de bus van 10 uur en we kwamen 6,5 uur later aan in Curitiba. Seb had Lord of the Rings kunnen downloaden op zijn mobiel in erg goede kwaliteit. Prima tijdsverdrijf.Eenmaal aangekomen in Curitiba hebben we gelijk een treinticket gescored voor een treinreisje van Curitiba naar Morretes. (meer hierover volgt later).
Met onze zware ruggenzakken op richting een mooi hosteltje en nog een deel gekeken van LOTR. Daarna was het weer snel naar bed voor mij.

Dag 16:
Omdat de treinreis pas voor morgen is gepland gingen we Curitiba zelf ontdekken. Gelopen naar het historisch centrum. Alle kerkjes,minimusea, en andere GRATIS dingen bezocht. Toen een busje gepakt naar het Oscar Niemeyer museum. Een museum voor moderne kunst. Ik hoop niet dat ik iemand kwets als ik zeg dat ik moderne kunst kunst vind voor slappe lullen zonder talent. Man man, kinderen van 3 kunnen deze "prachtige kunstwerken" nog maken. Maar we gingen in eerste instantie ernaartoe voor de vorm van het gebouw, een soort groot oog, ontworpen door Oscar Niemeyer. (Google it?)
We zagen op ons kaartje dat er ook een tentoonstelling van Rembrandt zou zijn. Wij enthousiast daarnaartoe,,, wat bleek: het was de naam van de kamer. BALUHH.
Omdat ik eindelijk een beetje was opgeknapt en ik meerdere smsjes had gekregen dat ik mezelf moest verwennen af en toe, hebben we een kaartje gekocht voor naar de film DJANGO. Een niet nagesynchoniseerde western film en dat voor maar 2 euro 22. Ook lekkere boodschappen gedaan, dat grotendeels bestond uit koekjes en popcorn. Na de film avond gegeten en toen naar bed.

Dag 17:
Vroeg uit bed, de trein vertrekt namelijk al om 08:15. Na luidruchtig getoeter kwam hij eindelijk in beweging. En als je Nederlandse treinen bent gewend word je hier helemaal knettergek van. Hij rijdt met een tempo die je met een klein drafje bij kan houden. Uiteraard was ik weer even in zo een gammel trein in slaap gevallen. En op tijd wakker voor het spectaculaire uitzicht. WOW. Door tunnels, jungel, over bruggen, vlak over randjes bij de afgrond. Heeel mooi! Het stadje waar we naartoe gingen (Morretes) was een super klein stadje dus er was vrij weinig te doen. Met de bus teruggegaan naar Curitiba, pizza`s gehaald en lekker gelezen. Nog een extra pizza afgebakken voor morgen in de bus. Morgen vertekken we namelijk naar FOZ DE IQUACU!!!


  • 10 Februari 2013 - 10:41

    Do:

    Waauw! Jongens wat een uitzicht uit die trein!! Yvette hoe voel je je nu? Ik ga wel snel even die andere verslagen lezen, wellicht staat dat erin :P. Hoe vonden jullie Django?

    TE JALOERS!

    En oja verzoekje: MEER FOTO's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Seb en Yvette

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 31793

Voorgaande reizen:

15 Januari 2013 - 17 Juli 2013

De wereld rond in 184 dagen.

Landen bezocht: